23948sdkhjf

The Body Shop åbner ny butik - men ikke som de plejer

Med flere end 3000 butikker på verdensplan kan to The Body Shop-butikker godt ligne hinanden. Men en ny af slagsen i København bliver sin helt egen

Fokus på bæredygtighed og genbrug skal danne rammen for en ny The Body Shop-butik, der havde første åbningsdag i København i dag torsdag 20. oktober.

Rammerne er ellers generelt store i virksomheden, der tæller omkring 3000 butikker fordelt på 75 lande - men alligevel er torsdagens åbning speciel. 

The Body Shop

- The Body Shop er et globalt B Corp™ certificeret brand, som blev grundlagt at Anita Roddick i Brighton i England i 1976. 

- Anita banede vejen for den filosofi, at en virksomhed kan skabe forandring i verden, hvilket i dag fortsat er virksomhedens drivkraft. 

- The Body Shop producerer etiske og holdbare produkter med ingredienser af naturlig oprindelse til kropspleje, hudpleje, hårpleje og makeup. 

- I dag findes der over 3000 The Body Shop-butikker i over 70 lande.

Kilde: The Body Shop

Det siger Tanja Bruun, der er Head of Brand & Activism hos The Body Shop Danmark og Sverige, i en pressemeddelelse. 

- Vores nye Workshop-butikskoncept er der, hvor vores produkter og aktivisme forenes, og hvor kunderne, takket være vores fantastiske medarbejdere, får den fulde oplevelse af The Body Shop. 

- Konceptet afspejler vores bæredygtige profil, da inventaret primært består af genbrugte materialer. Den nye butik på Amagertorv bliver en del af vores Refill revolution og giver vores kunder muligheden for at tage et aktivt valg og gøre bæredygtighed til en del af deres hverdag, siger hun. 

Et indblik i den nye butiksform

- Det nye butikskoncept går tilbage til The Body Shops rødder og sætter bæredygtighed i centrum. Dette inkluderer blandt andet bæredygtigt producerede hylder lavet af genbrugstræ og genbrugsplast såsom opbevaringsbakker fra bilindustrien

- De nye butikker vil også byde på et aktivistisk rum, hvor kunderne kan udforske brandets historie om virksomhedsaktivisme og engagere sig i kampagner for social forandring på områder lige fra ligestilling til dyrs rettigheder

Kilde: The Body Shop

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078